Jouw bedrijf zichtbaar met Instagram Stories | DAG 5

Je Instagram biografie

 

Call to Action / #linkinbio

 

Je biografie inrichten op Instagram is echt heel belangrijk. Dit is namelijk je eerste visitekaartje op Instagram. We hebben maar 1-3 seconden nodig om te beslissen of we meer willen weten, lezen en volgen van jouw profiel. Dus cruciaal er even bij stil te staan.

Wellicht heb je al eens mee gedaan met mijn eerdere Instagram Challenges: In 5 dagen jouw Instagram Business Proof. Dan weet je dit vast nog wel te herinneren dat we het over je bio hebben gehad. Dus de kunst van herhaling is altijd goed. Heb je deze Challenge nog niet gedaan, geen probleem! Ik leg het graag hier nog in het kort uit:

Je kan maar 150 karakters kwijt in je biografie en dat is zéér weinig. Dus benut
elke karakter super goed. Ga geen dubbele dingen erin zetten, dit is super zonde!

 

Wat moet zoal in je bio staan? Want ben je er van bewust dat je jouw biografie schrijft voor je klant, niet voor jezelf.

 

  1. Naam
    Een goede tip om je naam anders neer te zetten dan je gebruikersnaam.
  2. Wat doe je?
    Laat zien in welke richting of specialisme je werkt. Waar ben jij een expert over?
  3. Voor wie?
    Zet er duidelijk je doelgroep bij, als dit lukt en kan natuurlijk
  4. Call to Action (CTA)
    Je aanbod/aandacht/waardgever
  5. Websitelink/multilink
    Het kan de link naar je website zijn of een bewuste link naar een product of dienst.

 

Heel belangrijk dat je mensen exact vertelt wat je van ze wilt. Wil je dat ze een kijkje nemen op je website? Vraag je af waarvoor en noem dit specifieke ding. Wil je een kennismakingsgesprek onder de aandacht brengen wijs hier dan naar. Wil je dat men je e-book download, nodig ze uit je e-book te bekijken en vertel wat of waar ze moeten zijn om dit te downloaden.

 

Call to Action / #linkinbio

 

 

Met een Call to Action, oftewel CTA, maar ook echt een oproep voor actie, wil je iemand aansporen een handeling te verrichten. Je vertelt de klant of je volgers letterlijk wat iemand op je website kan doen. 

 

Je wijst je CTA altijd naar een website link die je in je biografie kan meegeven als optie. Heb je hier je websitelink of een mulit-websitelink met links toegevoegd, vertel ze dan precies wat ze moeten doen, of waar ze moeten zijn om deze actie te vervullen. 

 

Quote: I like Hasthags because they look like waffles # | MH Business SupportOm te verwijzen naar de informatie in je link noemen ze dit ook wel: "Zie de link in mijn bio" of men gebruikt de bekende # hiervoor nl.; #linkinbio. Echter heeft deze link al maar liefst 7.023.854 berichten dus of je bericht écht zal opvallen, uhmzz een heel snel antwoord: nee! Maar we snappen wel direct wat je bedoeld en je bericht komt toch een fractie van een seconde terecht tussen deze bekende #hashtag.

 

Je wijst je klanten en volgers naar deze ene link die je kan toevoegen aan je biografie die leidt naar de desbetreffende pagina(s) die jij wilt. Hierdoor kan je ze meteen doorverwijzen naar je website zonder dat ze van je Instagram af hoeven.

 

Opdracht van vandaag

 

Deze laatste Challenge dag wordt natuurlijk de gaafste en grootste uitdaging. Namelijk de ultieme samenvatting van alle dagen bij elkaar maar dan net weer iets anders. Je kent me toch?

Out of your comfort zone!

 

Wat is de laatste opdracht?

  1. Maak vandaag minimaal 3 post Stories achter elkaar. (niet willekeurige tijden, maar post ze achter elkaar)
    Tip: desnoods eerst de opzetjes maken in je Stories en ze opslaan in je telefoon. Vanuit daar alle 3 openen en plaatsen. Of gewoon story voor story als je het maar op hetzelfde moment doet. Maar daar ga jij uitkomen. De bedoeling is echt dat er in één keer 3 of meer afbeeldingen staan.
  2. Indien je jouw Story templates gemaakt hebt, gebruik deze voor herkenning. Zo niet, geen probleem, die gaan vanzelf komen! Gebruik dan de mogelijkheden van Instagram Stories zelf.
  3. Vandaag staat in het teken om jezelf of iets anders wat je onder de aandacht wilt brengen luchtig te promoten. (Denk zoal aan: waardegever, checklist, e-book, kennismakingsgesprek, gratis challenge, blog, website, portfolio of iets anders).

    Je mag alles verzinnen en opties gebruiken, bijvoorbeeld een combinatie van video, een boomerang en eigen template met je Call to Action erop. Maar ook gewoon tekst, tekst en CTA tekst.

    Het gaat erom dat je met 3-5 berichten iemand mee neemt in een verhaal, informatie en uitnodigt voor dat onderdeel door middel van je CTA en waar kunnen ze dit vinden? Uiteraard staat dit dan netjes in je biografie verwerkt, zodat je meteen aan en vertrouwensband werkt naar je volgers toe.

 

All up to you

Hier van mij even een voorbeeld:

Instagram Story Challenge - MH Business Support _3 stories bij elkaar

 

Opvulling:
Je bent hierin vrij om je eigen tekstinvulling te geven en te spelen met de diverse opties.  

 

Facebook groep:
Heb je vragen naar aanleiding van deze dag, opdrachten of heb je hulp nodig? Zet je reactie dan in de desbetreffende dagpost (dag 5 - Call to Action / #linkinbio). Zodat ik of de andere uit de groep je verder kunnen helpen.

PS. reageren op elkaar is altijd toegestaan. Je mag elkaar feedback geven, maar houdt het leuk, opbouwend en positief om elkaar zo juist te helpen.

 

Heb je jezelf nog niet aangemeld via de speciale Facebook Groep:
Jouw betekenisvolle merk zichtbaar met Mariska?
Dat kan hieronder:

Aanmelden Facebook groep

 

 

Heel veel succes vandaag!

Mariska van MH Business Support